Καλή η μελέτη, αλλά κάτι λείπει…

Μια μελέτη για το κόστος των απορριμματοφόρων και το όφελος του δήμου Θερμαϊκού κυκλοφορεί από στέλεχος της «Συμπολιτείας» τον κ. Π. Μήλιο (ξάδελφο του αντιδημάρχου), που συνηγορεί στην ανάληψη της αποκομιδής από δημοτικές υπηρεσίες αντι για τον ιδιώτη. Χωρίς να θέλουμε να πάρουμε μέρος στο τι είναι σωστότερο, θέτουμε μερικά ερωτήματα:

1. Δεν πρέπει να υπολογιστεί το κόστος συντήρησης των οχημάτων; (καύσιμα, λιπαντικά, σέρβις, ασφάλειες);

2. Δεν πρέπει να λειτουργεί φύλαξη των οχημάτων, σε 24ωρη βάση ώστε να αποφεύγονται κλοπές π.χ. μπαταριών, λιπαντικών κ.τ.λ.;

3. Δεν πρέπει να χρεώνονται τα οχήματα στους οδηγούς ώστε να μην τα διαλύουν οι διαφορετικοί οδηγοί που τα κυκλοφορούν αδιαφορώντας για τα προβλήματα που παρουσιάζουν μετά τη χρήση τους;

Το κόστος λειτουργίας είναι ένα σοβαρό θέμα που αν δεν ληφθεί υπ’ όψη τα έξοδα θα τιναχτούν πολύ ψηλά. Αν αυτά λυθούν από πριν τότε ίσως και να συμφέρει στο δήμο να αναλάβει και πάλι με τις δικές του υπηρεσίες την αποκομιδή των σκουπιδιών.

Παραθέτουμε το κείμενο του κ. Μήλιου

Όπως προκύπτει από μελέτη που εκπόνησε το στέλεχος της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού», Παναγιώτης Μήλιος του Δημητρίου, εάν ο δήμος Θερμαϊκού δεν προχωρούσε στην εκχώρηση της υπηρεσίας καθαριότητας σε εργολάβους και οργάνωνε μόνος του καλά την αρμόδια Υπηρεσία Καθαριότητας, τότε, όχι μόνο θα πρόσφερε καλύτερες υπηρεσίες στους δημότες, αλλά και θα είχε σοβαρά οικονομικά οφέλη. Τα οποία, σε ορίζοντα δεκαετίας, θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 3 εκατομμύρια ευρώ !

Θέτοντας ο κ.Π.Μήλιος το εύλογο ερώτημα: «Τα απορρίμματα σε ιδιωτικές εταιρείες: συμφέρει ή όχι;», παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας που διενήργησε στην αγορά ελαφρώς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Γερμανίας από όπου προκύπτουν σημαντικά στοιχεία για το πόσο οικονομικά συμφέρουσα θα ήταν η προμήθειά τους. Τα αυτοκίνητα αυτά, σε συνάρτηση με μία επαρκή στελέχωση του στόλου των απορριμματοφόρων του δήμου, θα μπορούσαν όχι μόνο να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στο έργο της αποκομιδής των απορριμμάτων, αλλά και να αποφέρουν σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων.
Όπως υπογραμμίζει στα συμπεράσματα της μελέτης του, «με τη μελέτη αποδεικνύεται περίτρανα, με χαρτί και μολύβι, πόσο ασύμφορη και προκλητικά σκανδαλώδης είναι η παραχώρηση της αποκομιδής των απορριμμάτων σε ιδιωτική εταιρεία. Θέτουμε συνεπώς όλους προ των ευθυνών τους. Επιμένουμε να αγωνιζόμαστε για την άρση των μνημονιακών μέτρων που οδηγούν τους ΟΤΑ σε ιδιωτικοποιήσεις και περαιτέρω μαρασμό και μάλιστα με πολύ υψηλότερο κόστος για τους δημότες!»
Σημειώνεται ότι, όταν την 1η Απριλίου 2015 σε αγαστή συνεργασία οι παρατάξεις Μαυρομάτη-Τσαμασλή αποφάσιζαν το ξεπούλημα της καθαριότητας σε εργολάβους, για δύο χρόνια, έναντι του διόλου ευκαταφρόνητου ποσού των 1.663.810 ευρώ, τότε οι δημοτικοί σύμβουλοι της «Συμπολιτείας», είχαν χαρακτηρίσει ως «προμελετημένο έγκλημα την παραχώρηση της καθαριότητας στους ιδιώτες», απευθύνοντας ερωτήματα, στα οποία δεν απάντησε μέχρι σήμερα η δημοτική αρχή, όπως:
-Γιατί η διοίκηση του Δήμου Θερμαϊκού δεν πήρε έγκαιρα μέτρα ώστε  να μην φτάσουμε στο σημερινό μελανό σημείο της έλλειψης προσωπικού;
-Τι ενέργειες έκανε; Τι διεκδίκησε; Πώς; Από που; Τι έπραξε αυτούς τους εννέα και πλέον μήνες  που βρίσκεται στο τιμόνι του Δήμου για τη βελτίωση του υπάρχοντος εξοπλισμού, για την επισκευή των απορριμματοφόρων και των άλλων οχημάτων;
-Πως αξιοποίησε τις προτάσεις της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού» για την προμήθεια καινούριων απορριμματοφόρων με λίζιγκ, ή την εισαγωγή από το εξωτερικό ελαφρώς μεταχειρισμένων; Πως ενήργησε ώστε η συρρίκνωση των δημοτικών υπηρεσιών και η παραχώρησή τους στους ιδιώτες να μην είναι «αναγκαίο κακό»;
Η μελέτη Π. Μήλιου
Η μελέτη που εκπόνησε το στέλεχος της «Συμπολιτείας»< Παναγιώτης Μήλιος, έχει ως εξής:
Μια πρόσφατη ενδεικτική έρευνα στην αγορά μεταχειρισμένων απορριμματοφόρων της Γερμανίας έδειξε ότι, μεταξύ πολλών, ήταν διαθέσιμα προς πώληση τα εξής αυτοκίνητα:
      ΕΤΟΣ              ΜΑΡΚΑ          ΦΟΡΤΙΟ                 ΚΟΣΤΟΣ     ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ                   ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ      ΜΕ ΦΟΡΟ
1.    2007              RENAULT       18,5 TONOI                25.200                 141.000
2.    2007            MERCENDES   18,5 TONOI                22.748                 170.000
3.    2008                  MAN            24M2                           48.800                    – – –
4.    2008             SCANIA P310  13 TONOI                   50.656                 250.000
5.    2008           MERCENDES    21M2                           65.331                   80.000
6.    2008                  MAN            18,5 TONOI                79.472                 136.000
7.    2008                  DAF             18,5 TONOI                68.365                 170.000
8.    2008             SCANIA P310  13 TONOI                   59.595                 206.000
9.    2008                VOLVO         18,5 TONOI                45.600                 170.000
10.  2010                 MAN             22M2                           81.872                   88.000
11.  2010                 MAN             18,5 TONOI                95.081                 110.000
Αν υποθέσουμε ότι ο Δήμος Θερμαϊκού αποφάσιζε την αγορά 5 απορριμματοφόρων (1,2,5,9,10) θα είχε κόστος 240.751 ευρώ + (5 Χ 4000 = 20.000) το κέρδος του μειοδότη + 69.000 ΦΠΑ + 19.989 τα μεταφορικά από Γερμανία + 19.280 εκτελωνισμός = 369.000 ευρώ συνολικά.
Ο ετήσιος προϋπολογισμός για την λειτουργία 5 απορριμματοφόρων, βάσει του συμφωνητικού με την ιδιωτική εταιρεία καθαρισμού είναι:
6 πληρώματα Χ 3 άτομα = 18 Χ 1400 = 21.600.
Χ 12 μήνες = 302.400 ευρώ
(Συμπεριλαμβάνεται ΙΚΑ + ένα πλήρωμα για κάλυψη αδειών και έκτακτα)
Για 22 μέρες λειτουργίας το μήνα:
Καύσιμα: 22 Χ 100 ευρώ Χ 5 φορτηγά Χ 12 μήνες = 132.000 ευρώ
Ασφάλεια – συντήρηση:
5 φορτηγά Χ 12 μήνες Χ 1500 ευρώ = 90.000 ευρώ.
2 άτομα (προϊστάμενος + μισθοδοσία) ως διοικητική υποστήριξη:
2 Χ 1500 Χ 12 μήνες = 36.000 ευρώ
Ετήσιο κόστος (σύνολο) = 560.400 ευρώ
Για δύο χρόνια (από 1/9/2015  έως 31/8/2016 και από 1/9/2016 έως 31/8/2017):
1.120.800 ευρώ κόστος λειτουργίας + 369.000 κόστος αγοράς κλπ = 1.489.800 ευρώ
Αν αγοραστούν  επιπλέον απορριμματοφόρα (νο 7,8 και 11) θα υπάρχει πλήρες κόστος αγοράς, μεταφοράς, εκτελωνισμού, ΦΠΑ κλπ = 325.000 ευρώ.
Για την περίοδο από 1/9/2017 έως 31/8/2018, με υπολογισμό κόστους καυσίμων, συντήρησης, ασφάλειας, μισθοδοσίας 9 πληρωμάτων και διοικητικής υποστήριξης για 8 απορριμματοφόρα, το συνολικό κόστος θα είναι 844.800 ευρώ και για δύο χρόνια 1.689.600 ευρώ + 325.000 το κόστος των 3 νέων φορτηγών, συνολικά για τη διετία: 2.014.600 ευρώ
Με δεδομένο ότι στον ιδιώτη πληρώνεται 1.670.000 ευρώ για την πρώτη διετία και αν τα είχε ο Δήμος όπως αναφέρθηκε θα είχε κόστος 1.489.800 ευρώ, προκύπτει (με ίδιο αριθμό αυτοκινήτων) κέρδος για τον Δήμο 180.200 ευρώ.
Για τη δεύτερη διετία, με 8 απορριμματοφόρα του Δήμου, προκύπτει κέρδος 485.000 ευρώ, ενώ για την τρίτη διετία  προκύπτει κέρδος 810.000 ευρώ.
Αν το πούμε αλλιώς, με την παραχώρηση του έργου σε ιδιώτη, με βάση τις πραγματικές τιμές που ισχύουν τώρα, για έξι χρόνια (2015-2021) η ζημία του Δήμου Θερμαϊκού είναι 1.475.600 ευρώ, ενώ αν υπολογιστούν και τα επόμενα 4 χρόνια (2021-2025) προστίθενται στη ζημία 1.600.000 ευρώ.
Για τη δεκαετία 2015-2025 ο Δήμος Θερμαϊκού θα είχε όφελος συνολικά 3.075.000 ευρώ.
Παρατηρήσεις

 

  1. Ο εξοπλισμός αντέχει και πέραν της δεκαετίας, με περαιτέρω κέρδος για τον Δήμο.
  2. Δεδομένου ότι υπάρχει ήδη κάποιο μόνιμο προσωπικό (πληρωμάτων και διοικητικών) το κόστος για τον Δήμο θα είναι μικρότερο από τον υπολογισμό που κάναμε.
  3. Με την παραπάνω μελέτη αποδεικνύεται περίτρανα, με χαρτί και μολύβι, πόσο ασύμφορη και προκλητικά σκανδαλώδης είναι η παραχώρηση της αποκομιδής των απορριμμάτων σε ιδιωτική εταιρεία. Θέτουμε συνεπώς όλους προ των ευθυνών τους. Επιμένουμε να αγωνιζόμαστε για την άρση των μνημονιακών μέτρων που οδηγούν τους ΟΤΑ σε ιδιωτικοποιήσεις και περαιτέρω μαρασμό και μάλιστα με πολύ υψηλότερο κόστος για τους δημότες! 
Advertisements

Υποβολή σχολίου (ακόμη και ανώνυμα ως Guest). Τα στοιχεία που ακολουθούν είναι προαιρετικά.

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s