Ξεχασμένη μόνιμα η τουριστική ανάπτυξη του δήμου Θερμαϊκού

Kouzinopoulosτου Σπύρου Κουζινόπουλου

Έντονη, ήταν η προβολή των τουριστικών δυνατοτήτων της Χαλκιδικής, από τους δήμους Κασσάνδρας, Σιθωνίας και Αριστοτέλη, στην διεθνή τουριστική έκθεση «Holiday & Spa Expο», που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Σόφια και όπου οι ελληνικές συμμετοχές κατέλαβαν πάνω από το 15% του χώρου της έκθεσης. Αντιθέτως, οι παραλίες του Θερμαϊκού, με τα 50 χιλιόμετρα ακτογραμμής, απουσίαζαν παντελώς για μία ακόμη φορά.

Στην τετραετία που πέρασε, τόσο η διοίκηση του δήμου όσο και η αντιπολίτευση, ελάχιστα ασχολήθηκαν με το θέμα προβολής στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό, της κατ΄ εξοχήν τουριστικής περιοχής μας. Ενώ και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με την Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης, που οψίμως «θυμήθηκαν» τον δήμο Θερμαϊκού λόγω των επικείμενων αυτοδιοικητικών εκλογών, «αγρόν ηγόραζον» όλα αυτά τα χρόνια στο θέμα αυτό.  

 

Συχνά-πυκνά στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου Θερμαϊκού παρακολουθούσαμε διαξιφισμούς της διοίκησης του Δήμου με την μείζονα αντιπολίτευση για το θέμα της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής. Ποτέ όμως δεν ακούστηκε ούτε μία λέξη για το αναγκαίο, όσο και αυτονόητο: Ότι πρέπει οι φυσικές ομορφιές των ακτών του Θερμαϊκού, οι πλαζ του Ποταμού, της Αγίας Τριάδας, της Περαίας, των Νέων Επιβατών, του Αγγελοχωρίου, της παραλίας Επανομής και της Μηχανιώνας να γίνουν ευρύτερα γνωστές, για την αύξηση του αριθμού των επισκεπτών.

Πως όμως θα καταφέρουμε να πετύχουμε την ανάδειξη των τουριστικών δυνατοτήτων της περιοχής μας, δίχως συμμετοχή σε συνέδρια και εκδηλώσεις στις κοντινές τουλάχιστον χώρες Βουλγαρία, ΠΓΔΜ, Σερβία αλλά και Τουρκία, για να μην ανοιχτούμε και λίγο μακρύτερα (Ρουμανία κλπ); Δίχως δημοσιεύσεις ή προβολή σε μεγάλα ΜΜΕ των βαλκανικών χωρών; Με τον αυτόματο πιλότιο; Με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος; Πότε σκεφθήκαμε να καλέσουμε για 2-3 μέρες δημοσιογράφους από τις χώρες αυτές, αλλά και μεγάλα ελληνικά έντυπα ή ηλεκτρονικά μέσα για να γνωρίσουν τις φυσικές ομορφιές του τόπου μας και επιστρέφοντας να γράψουν στα μέσα ενημέρωσης που εργάζονται;

Και βέβαια, τη μεγαλύτερη ευθύνη για την παντελή απουσία τουριστικής προβολής των δυνατοτήτων του δήμου Θερμαϊκού και της υπόλοιπης κεντρικής Μακεδονίας, την έχουν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης, που διαθέτουν και το σχετικό μηχανισμό αλλά και τα απαραίτητα χρήματα. Όμως, όχι μόνο δεν ενδιαφέρθηκαν για κάτι τέτοιο, αλλά απεναντίας, ακόμη και στο πολυτελέστατο έντυπο προβολής, με τίτλο “Very Macedonia”, που εξέδωσαν το περασμένο φθινόπωρο, μόλις και μετά βίας βρήκαν στις 94 σελίδες του εντύπου να περάσουν για τις φυσικές ομορφιές του δήμου Θερμαϊκού δύο ακριβώς αράδες, με την προτροπή «πηγαίνετε για μια βουτιά στις κοντινές παραλίες του Θερμαϊκού κόλπου που βραβεύτηκαν με Γαλάζια Σημαία για τα καθαρά νερά τους και δοκιμάστε τους γευστικούς μεζέδες στις τοπικές ψαροταβέρνες». Αυτό μόνο και τίποτα άλλο. Ούτε καν αναφορά στο ποιες είναι οι παραλίες αυτές.

Πάντως, αντίθετα με ότι συμβαίνει με τον τουρισμό στο δήμο Θερμαϊκού, στη γειτονική Χαλκιδική, όπως διαβάζουμε σε ανακοίνωση του Οργανισμού Τουρισμού Χαλκιδικής, «η επαναλαμβανόμενη πελατεία δείχνει την προτίμηση των Βούλγαρων τουριστών για τον προορισμό, αλλά και την εμπιστοσύνη στο τουριστικό προϊόν».

Πως όμως θα αναπτυχθεί ο τουρισμός  στις ακτές του Θερμαϊκού δίχως να γίνουν ευρύτερα γνωστά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής; Πως θα δουλέψουν τα καταστήματα, απασχολώντας εργαζόμενους, ή πώς θα ανοίξουν και νέες επιχειρήσεις, αν δεν φροντίσουμε να φέρουμε τους τουρίστες στον ευλογημένο αυτό τόπο; Σίγουρα, δεν φιλοδοξεί ο Θερμαϊκός να ανταγωνιστεί τη Χαλκιδική, η οποία διαθέτει άλλα προτερήματα και κυρίως τις απαραίτητες υποδομές. Άλλα είναι εδώ τα ατού. Και κυρίως η γειτνίαση με τη Θεσσαλονίκη. Καθώς ο επισκέπτης, Έλληνας ή ξένος, μπορεί να συνδυάσει μια επίσκεψη σττη συμπρωτεύοσα, με κολύμπι ή λίγες ώρες ή μέρες ξεκούρασης στις ακτές του Θερμαϊκού.

Όσον αφορά τη Βουλγαρία, με την οποία ξεκινήσαμε το άρθρο αυτό, να σημειώσουμε ότι πέρυσι στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιήθηκαν 40.872 διανυκτερεύσεις από Βούλγαρους τουρίστες, έναντι 36.875 το 2012 (+10,84%). Πόσοι από αυτούς τους επισκέπτες, φρόντισαν η Περιφέρεια και ο Δήμος να έρθουν στην περιοχή; Αυτό είναι το ερώτημα, στο οποίο οφείλουν να απαντήσουν.

 

Advertisements

Υποβολή σχολίου (ακόμη και ανώνυμα ως Guest). Τα στοιχεία που ακολουθούν είναι προαιρετικά.

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s