Αστική Θαλάσσια Συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σπύρος Βούγιας, Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης

Σε ευρεία σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης  (πρώην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας), παρουσιάστηκε η πρώτη φάση της μελέτης της Αστικής Θαλάσσιας Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης. Τη μελέτη παρουσίασαν τα μελετητικά γραφεία που εκπονούν τη μελέτη σκοπιμότητας, των τεχνικών χαρακτηριστικών και της βιωσιμότητας της Αστικής Θαλάσσιας Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης κ. Σπύρος Βούγιας,  ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας- Θράκης κ. Ευθύμιος Σώκος, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης, ο Δήμαρχος Καλαμαριάς κ. Θεοδόσης Μπακογλίδης και Δήμαρχος Θερμαϊκού κ. Γιάννης Αλεξανδρής καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες.

Στην διάρκεια της σύσκεψης παρουσιάστηκαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά και η χωροθέτηση των στάσεων, η εκτιμώμενη επιβατική κίνηση  η οποία ανέρχεται σε 15.000 επιβάτες ημερησίως, ο χρόνος διαδρομής ο οποίος για την απόσταση Περαία – Πλατεία Ελευθερίας υπολογίζεται σε 40 λεπτά με ενδιάμεσες στάσεις και σε 20 λεπτά για τα express δρομολόγια και η τιμή εισιτηρίου που υπολογίζεται σε 2 έως 2,5 ευρώ. Για τη λειτουργία του συστήματος χρειάζονται 7 πλοία (6 +1 εφεδρικό) και το κόστος για  την κατασκευή των στάσεων – προβλητών υπολογίζεται σε 3.800.000 ευρώ. Σύμφωνα με τα οικονομοτεχνικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν, το σύστημα της Αστικής Θαλάσσιας Συγκοινωνίας είναι ένα βιώσιμο οικονομοτεχνικά σύστημα, το οποίο προβλέπεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον ιδιωτών επενδυτών εφόσον αντιμετωπιστούν τα προβλήματα αδειοδότησης των στάσεων.

Η ανοιχτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τους επενδυτές αναμένεται να προκηρυχθεί το Σεπτέμβριο ενώ παράλληλα συνεχίζεται ο Πανελλήνιος Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός για το σχεδιασμό των χώρων υποδοχής των επιβατών στις στάσεις, όπου έχουν κληθεί  να συμμετάσχουν νέοι αρχιτέκτονες έως 40 ετών.

Μεταξύ άλλων, εξετάστηκε και το ενδεχόμενο η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μαζί με τους ενδιαφερόμενους δήμους να αποτελέσουν το φορέα, που θα τεθεί επικεφαλής της προσπάθειας για συγχρηματοδότηση των αναγκαίων υποδομών, μέσω κοινοτικών προγραμμάτων, ώστε η πρόταση των ιδιωτών για τη λειτουργία της θαλάσσιας σύνδεσης να είναι ακόμη περισσότερο βιώσιμη και ρεαλιστική.

«Θέλουμε να προετοιμάσουμε το έδαφος ώστε η εκδήλωση ενδιαφέροντος, που θα προκηρυχθεί το Σεπτέμβριο, να είναι βιώσιμη και ρεαλιστική και μέσα στο 2012, ύστερα από 25 χρόνια προσπαθειών, να υλοποιηθεί η Αστική Θαλάσσια Συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Σπύρος Βούγιας μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης.

Advertisements

Υποβολή σχολίου (ακόμη και ανώνυμα ως Guest). Τα στοιχεία που ακολουθούν είναι προαιρετικά.

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s